Дизельні генератори мають цілий ряд переваг перед бензиновими.
Двигуни на дизельному паливі, якими оснащені ці установки, дозволяють знизити вартість одержуваної електроенергії за рахунок більш низької вартості дизельного палива в порівнянні з бензином. ДГУ (дизель-генераторні установки) мають більш низькі витрати палива. Також їх відрізняє більший моторесурс і більший крутний момент, що важливо при роботі на низьких оборотах і при різкому наборі потужності. Не можна не відзначити їх більш високу пожежобезпечність.
Всі ці особливості важливі в разі довготривалого використання дизельної електростанції в якості основного джерела постачання електроенергією. Також ці фактори не можна не взяти до уваги при тривалому підключенні дизельної електричної установки в якості джерела резервного енергопостачання.
Дизельні електростанції або ДГУ(дизель-генераторні установки) розраховані на експлуатацію в екстремальних погодних умовах: при температурах від -50 до +50 ºС.
Однак треба враховувати, що при низьких температурах змінюється в’язкість дизельного пального. Це саме те, що суттєво погіршує процес утворення паливно-повітряної суміші. Це, в свою чергу, призводить до того, що частка палива не згорає. Як наслідок, потужність двигуна знижується.
Оптимальним вважається навантаження ДЕС(дизельної електростанції), що лежить в діапазоні від 40% до 75% від номінального значення. Якщо навантаження становить менше 40% номінальної потужності, дизельний двигун працює з підвищеним питомим споживанням палива. Навантаження двигуна дизельної генераторні установки більш ніж на 75% теж призводить до зниження коефіцієнта корисної дії та перевитрати пального.