Дизельні генератори мають цілий ряд переваг перед бензиновими.
Дизель-генераторні установки (ДГУ) відрізняються технічними перевагами, сприяючи оптимізації виробництва електроенергії. Ефективність ДГУ базується на їхній здатності працювати на дизельному паливі, яке, через свою економічність порівняно з бензином, забезпечує низькі витрати на паливо. Крім того, дизельні двигуни відзначаються високим крутним моментом, що робить їх особливо ефективними при низьких обертах і при потребі в імпульсивному навантаженні. Довший моторесурс ДГУ в порівнянні з бензиновими аналогами підсилює їхню експлуатаційну стійкість, а висока пожежобезпечність додає рівень безпеки.
Всі ці особливості важливі в разі довготривалого використання дизельної електростанції в якості основного джерела постачання електроенергією. Також ці фактори не можна не взяти до уваги при тривалому підключенні дизельної електричної установки в якості джерела резервного енергопостачання.
Дизельні електростанції або ДГУ(дизель-генераторні установки) розраховані на експлуатацію в екстремальних погодних умовах: при температурах від -50 до +50 ºС. Однак треба враховувати, що при низьких температурах змінюється в’язкість дизельного пального. Це саме те, що суттєво погіршує процес утворення паливно-повітряної суміші. Це, в свою чергу, призводить до того, що частка палива не згорає. Як наслідок, потужність двигуна знижується.
Оптимальним вважається навантаження ДЕС(дизельної електростанції), що лежить в діапазоні від 40% до 75% від номінального значення. Якщо навантаження становить менше 40% номінальної потужності, дизельний двигун працює з підвищеним питомим споживанням палива. Навантаження двигуна дизельної генераторні установки більш ніж на 75% теж призводить до зниження коефіцієнта корисної дії та перевитрати пального.