Business

Пускові струми при виборі дизель-генератора

By 20.05.2020No Comments

Облік пускових струмів при підборі дизель-генератора в оренду.

Компанія «ЕнергоЮніт Україна» має тривалий досвід роботи з надання в оренду електрогенеруючій техніки (дизельні, бензинові генератори).

І це дозволяє нам з упевненістю заявити, що враховувати пускові струми при виборі дизель-генератора вкрай необхідно. Цим Ви не тільки збережете собі нерви, але і в значній мірі заощадите кошти.

Ваш виграш полягає не тільки в безперервності виробничого процесу. Але і в заощадженні основного і додаткового обладнання (найчастіше системи управління) від збоїв або повного або часткового виходу з ладу.

пусковой ток
Пускові струми небезпечні тим, що ведуть до невиправданого збільшення споживаної потужності.

Але небезпека ще і в тому, що вони несуть серйозну загрозу для електричної мережі об’єкта в цілому через створення пікових навантажень. А також можуть завдати серйозної шкоди електроніці керуючих систем та автоматики електрообладнання, чутливого до імпульсних перепадів напруги.

Так виглядає осциллограмма пускових струмів при запуску пристрою. Як видно, вони можуть кратно, а то і на порядок перевищувати номінальні струми електрообладнання.

Перехідний процес при включенні обладнання потребує особливої ​​уваги. А часто необхідно не тільки звернути увагу, але і зробити певні дії для усунення згубних наслідків цього процесу.

Обробляючи кожен запит оренди генератора, ми завжди підбираємо те чи інше обладнання з урахуванням характеру навантаження.

Це дуже важливо, тому що споживачі, що мають однакову потужність, можуть давати абсолютно різне навантаження на генератор в процесі своєї роботи. З освітлювальними і нагрівальними приладами все досить просто.

В цьому випадку ми просто рівномірно розподіляємо навантаження по фазах, а також беремо необхідний запас по потужності (для стабільної роботи генератора при тривалому навантаженні рекомендується +20 – + 30%).

А ось з підбором потужності генератора для електроспоживачів, які мають рухомі робочі органи або частини не все так просто.

Все тому, що приводяться в рух вони в переважній більшості випадків електродвигунами. Фізика процесу завжди така, що при запуску електродвигуна потрібно докласти набагато більше зусилля, ніж для підтримки його обертання, коли він вже набрав обертів. Рух підтримувати завжди легше, ніж його почати. І тому в перші частки секунди при запуску електродвигуна в його обмотках протікає пусковий струм, що в 3-9 разів перевищує номінальний.

Величина пускового струму залежить від його типу і від характеру навантаження на двигун (вентилятор, бур, насос, компресор і.т.д.).

Від того наскільки вона чинить опір обертанню валу ротора. Відповідно, чим більше важку роботу виконує електродвигун, тим важче йому розкрутитися. І тим більше при цьому пусковий струм. Цей процес також супроводжується осіданням напруги, яка чинить негативний вплив на роботу інших споживачів в мережі.

Навіть просадки напруги на частки секунди буває досить. При цьому можуть відключитися електронні системи управління, комутаційні пристрої і інші споживачі, чутливі до якості параметрів живлення. У гіршому випадку через це вони навіть можуть вийти з ладу.

Походження пускових струмів, наприклад, у ламп розжарювання дещо інше.

Величина опору, який чинить лампа розжарювання 100 Вт у вимкненому (холодному) стані становить приблизно 40 Ом. А у включеному (розжареному) – 500 Ом. Як наслідок, струм в момент включення більш ніж 12 раз перевищує номінальний струм лампочки. Аналогічні процеси відбуваються при включенні ТЕНів нагрівальних приладів (обігрівачі, бойлери, теплові гармати і т.д.).

З одного боку це завдання вирішується шляхом застосування в ланцюзі живлення електродвигунів додаткового обладнання, що обмежує пускові струми (пристрої плавного пуску, перетворювачі частоти та ін.). Також в деяких випадках для зменшення пускового струму може використовуватися схема запуску двигуна з перемиканням обмоток статора із зірки на трикутник. При цьому фазна напруга зменшиться в √3 раз і відповідно обмежується пусковий струм.

Але ці рішення вимагають додаткових витрат часу і коштів. А також роблять більш складною саму схему підключення обладнання, що не завжди можливо.

Альтернативним першому варіанту є правильний підбір потужності генератора з урахуванням величини пускових струмів обладнання, що підключається. Це не означає, що оренда генератора в такому випадку передбачає вибір потужності генератора в 3-9 разів потужніше навантаження.

Сучасні дизель-генератори оснащуються альтернаторами (електрична силова частина дизель-генератора). Найчастіше таких марок як Leroy Somer (Франція), Marelli Motori (Італія), MeccAlte (Італія), Sincro (Італія), Linz Electric (Італія).

Практично всі ці агрегати розраховані на різні короткострокові перевантаження, до 300% протягом 10 сек.

Деякі навіть можуть витримувати до 3 сек. режим короткого замикання на силових клемах альтернатора. Хоча такі режими роботи і є для них вкрай не бажаними. Та при їх частому використанні можуть привести до поломки і виходу з ладу пристрою.

Якщо дизель-генератор все ж не справляється з пусковими струмами, що значно перевищують його резервну (максимальну) потужність, то в таких випадках, як правило, «не витягує» навантаження саме дизельний двигун.

Йому при цьому не вистачає потужності і крутного моменту, щоб впоратися з величезним навантаженням. Яке до того ж зростає не плавно, а підскакує до максимуму в якісь долі секунди. Тому потужність дизель-генератора для роботи споживачів зі значними пусковими струмами, підбирається з запасом.

Одним з найбільш наочних прикладів є ситуація, коли необхідно враховувати пускові струми при виборі дизель-генератора для бурових установок з приводним електродвигуном потужністю 55 кВт. Для роботи такого обладнання буде потрібно дизель-генератор потужністю близько 120-130 кВт.

Для підйомного крана з вантажним двигуном потужністю 35 кВт потрібно дизель-генератор потужністю 80-100 кВт.

Такий підбір потужності дизель-генератора є вірним в тому випадку, якщо все навантаження складається з одного електродвигуна (або іншого пристрою з великим пусковим струмом).

А якщо ж таких двигунів кілька?

Кожен призводить в роботу окремий механізм. Щоб врахувати пускові струми при виборі дизель-генератора слід також розібратися з їхнім спільним алгоритмом роботи.

Наприклад, зерносушильний комплекс має подають шнеки, решето і сушильний барабан з продувкою. Всі ці частини єдиного комплексу наводяться в роботу електроприводами, причому кожен своїм окремим.

Важливо розуміти як працює весь комплекс.

Чи можна запускати і зупиняти всі ці механізми по черзі, для того щоб пускові струми електродвигунів кожного з них не накладалися один на одного. Разом це склало б величезне навантаження.

Коли електродвигун вже запустився і механізм уже працює, йому потрібна тільки третина від тієї потужності, яка була потрібна на запуск. Звільнилася після запуску потужність можна ефективно використовувати для включення наступних електроспоживачів.

У випадку з зерносушильним комплексом спочатку запускаємо по черзі вентилятори продувки барабана. Так як у них найпотужніші електродвигуни. Потім по черзі запускаються транспортерні стрічки і завантажувальні шнеки. В кінці включаємо освітлення.

В процесі роботи комплексу продувальні вентилятори не зупиняються і не запускаються повторно. Відповідно не дають більше пускових струмів, а шнеки і транспортери вмикаються / вимикаються періодично. Але оскільки їх потужність невелика, то запускаючись по черзі значних пускових струмів вони не дадуть.

Тому, вибираючи в оренду дизельний генератор, обов’язково отримаєте консультацію фахівця. Ми обов’язково врахуємо пускові струми при виборі дизель-генератора, тим більше, що за попит грошей не беремо!